Bli medlem

Välj månads- eller årsmedlemskap och få direkt tillgång till alla klasser och funktioner. Du kan ändra eller avsluta ditt medlemskap när du vill.

Detta ingår

  • Introduktionskurs
  • 2 nya klasser/vecka
  • 350+ klasser (5-60min)
  • Månadens korta - för dig med lite tid
  • Välj klass efter problemområde
  • Spara dina favoriter
  • Använd friskvårdsbidrag
  • 10% rabatt i webbshoppen

Logga in

Glömt lösenordet?
Har du inget konto? Bli medlem

Glömt lösenord

Om du glömt bort ditt lösenord, ange din e-postadress nedan och klicka på "Återställ lösenord" så kommer en återställningslänk att skickas till dig.

Har du inget konto? Bli medlem

Inga produkter i varukorgen.

Gå till kassan
Påminnelser
.

Ställ en fråga

Inskickade frågor besvaras under våra Q&A (frågor och svar) som hålls för medlemmar en gång varje månad.

*” anger obligatoriska fält

Valfritt (för eventuella svar eller kompletteringar)
Hidden
Viktigt!
Tekniska frågor och medlemsfrågor ställs inte här utan mailas direkt till info@posturalyoga.se.
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

In Line – Glute Squeezes

Instruktion:

  • Stå på linje med sträckta knän.
  • Tredje tån rakt fram. Tummarna pekandes rakt fram.
  • Andas in, spänn sätesmusklerna, vrid armarna utåt (tummarna pekar utåt) och lyft bröstbenet milt uppåt/bakåt.
  • Andas ut, minska successivt spänningen i sätesmusklerna.
  • Gör valt antal repetitioner och repetera med andra foten fram.

Tips:

  • För mer utmaning: ha båda armarna raka längst kroppen. Vrid båda tummarna bakåt och lyft bröstbenet uppåt/bakåt på inandning.
  • Svårt med balansen: håll ena hand i väggen, byt sida när du byter till andra foten fram.
  • För att inte aktivera ryggfiléerna: spänn skinkorna först INNAN du roterar armarna och lyfter bröstet.
  • Spänn inte skinkorna hårdare än att du kan bibehålla avslappningen i resten av kroppen.

Vanliga misstag:

  • Fötterna för lite inåtvridna.
  • Spänner magmusklerna.
  • Översvankar och spänner ryggfiléerna (tappar spänningen i skinkorna när bröstbenet lyfts).

 

Utrustning

Liten vägg (80cm)Matta