Bli medlem

Välj månads- eller årsmedlemskap och få direkt tillgång till alla klasser och funktioner. Du kan ändra eller avsluta ditt medlemskap när du vill.

Detta ingår

  • Introduktionskurs
  • 2 nya klasser/vecka
  • 350+ klasser (5-60min)
  • Månadens korta - för dig med lite tid
  • Välj klass efter problemområde
  • Spara dina favoriter
  • Använd friskvårdsbidrag
  • 10% rabatt i webbshoppen

Logga in

Glömt lösenordet?
Har du inget konto? Bli medlem

Glömt lösenord

Om du glömt bort ditt lösenord, ange din e-postadress nedan och klicka på "Återställ lösenord" så kommer en återställningslänk att skickas till dig.

Har du inget konto? Bli medlem

Inga produkter i varukorgen.

Gå till kassan
Påminnelser
.

Ställ en fråga

Inskickade frågor besvaras under våra Q&A (frågor och svar) som hålls för medlemmar en gång varje månad.

*” anger obligatoriska fält

Valfritt (för eventuella svar eller kompletteringar)
Hidden
Viktigt!
Tekniska frågor och medlemsfrågor ställs inte här utan mailas direkt till info@posturalyoga.se.
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Pelvic Rolls – At Wall Deep

Instruktion:

  • 70 grader i knäled och höftled (närmare väggen med rumpan än 90 grader)
  • Ca 2 knytnävar brett mellan knäna, handflatorna uppåt.
  1. Andas in, rulla fram bäckenet (tippa svanskotan närmare golvet).
  2. Andas ut, rotera ut låren samtidigt som du LÅNGSAMT lyfter ut blocket från väggen med bibehållen svank.
  3. Andas in, för långsamt blocket tillbaka mot väggen. Slappna av i magmusklerna.
  4. Andas ut, plana ut svanken (runda svanken mot golvet).
  • Målet är att kunna slappna av i överkroppen och bibehålla svanken när du lyfter ut blocket från väggen.

 

Tips:

  • Samma muskler som lyfter ut fötterna från väggen ska arbeta för att tippa bäckenet.
  • Rotera låren milt utåt (knän mot axlar) samtidigt som du lyfter blocket ut från väggen.
  • Du lyfter blocket för långt om ländryggen rundas mot golvet.

 

Vanliga misstag:

  • Lyfter blocket för tidigt (innan du svankat klart).
  • Använder ryggen för att svanka.
  • Spänner nacke/axlar.
  • Planar ut svanken under lyftet.

 

Utrustning

Ett blockMatta