Bli medlem

Välj månads- eller årsmedlemskap och få direkt tillgång till alla klasser och funktioner. Du kan ändra eller avsluta ditt medlemskap när du vill.

Detta ingår

  • Introduktionskurs
  • 2 nya klasser/vecka
  • 350+ klasser (5-60min)
  • Månadens korta - för dig med lite tid
  • Välj klass efter problemområde
  • Spara dina favoriter
  • Använd friskvårdsbidrag
  • 10% rabatt i webbshoppen

Logga in

Glömt lösenordet?
Har du inget konto? Bli medlem

Glömt lösenord

Om du glömt bort ditt lösenord, ange din e-postadress nedan och klicka på "Återställ lösenord" så kommer en återställningslänk att skickas till dig.

Har du inget konto? Bli medlem

Inga produkter i varukorgen.

Gå till kassan
Påminnelser

Påminnelser

.

Ställ en fråga till nästa Q&A

Inskickade frågor besvaras under våra Q&A (frågor och svar) som hålls för medlemmar en gång varje månad.

*” anger obligatoriska fält

Tekniska frågor mailas till info@posturalyoga.se.
Valfritt (för eventuella svar eller kompletteringar)
Är du ny medlem eller går introkursen?
Hidden
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Mjuka upp ryggen och få bak nacke och axlar

Detta är en kurs på 5 klasser som alla mjukar upp och får bak nacke och axlar. Perfekt att göra efter grundkursen.

OBS! Du får bättre effekt av denna kurs om du gjort grundkursen och stabiliserat höfterna innan. Dessutom är det lättare att hänga med och förstå övningarna.

Instruktion:

Gör steg 1-3 för alla klasserna innan du går vidare till steg 4.


1. KÄNN EFTER FÖRE VARJE KLASS

Hur känns det att gå och röra på dig? Hur känns din hållning? Hur mår du?

Tips: Ta gärna dessa 8 foton på din hållning innan varje klass.

2. GÖR VARJE KLASS 7 GÅNGER

Gör varje klass 7 ggr (max 1/dag och helst inom 3 veckor).

3. GRADERA VARJE KLASS

När du gjort en klass 7 ggr tar du nya foton, gradera klassen (1-5) och antecknar varför du gillade/inte gillade klassen.

5: Gillar klassen starkt eller märker/ser stor förbättring.
4: Gillar verkligen klassen eller märker/ser tydlig förbättring.
3: Gillar klassen eller märker/ser en förbättring.
2: Ingen märkbar förbättring.
1: Gillar inte klassen eller får negativ förändring.

4. VÄLJ UT DINA 2 FAVORITER

När du gjort alla 5 klasserna 7 ggr var läser du igenom dina anteckningar och graderingar och väljer ut dina 2 favorit-klasser.

5. GÖR DINA FAVORITER YTTERLIGARE 7 GÅNGER

Gör dina 2 favoriter ytterligare 7 ggr var. Du kan självklart göra dem fler gånger om du fortfarande får förbättringar. Gör klasserna varannan gång.

OBS! Alla klasser som du graderat 4-5 är bra klasser att återkomma till då och då, även efter kursen. Ett tips är att spara dessa klasser i dina favoriter och att skriva en anteckning varför du gillade klassen (mer energi, bättre hållning, lugnare etc).

Förklaring:

Om du får mer ont innebär det, i de flesta fall, att du kompenserar (använder fel muskler) vilket ökar värk och stelhet.

Detta är helt normalt i början när du inte kan övningarna, speciellt om du har mycket obalanser. Oftast hittar kroppen rätt bara du ger den tid och rätt förutsättning. Ett vanligt misstag dock, som nästan alla gör, är att man tar i för hårt och gör övningarna för snabbt (vilket leder till kompensation).

Lösning:

Gör klassen ytterligare 2 gånger och fokusera på att:

  • Göra övningarna lugnt och avslappnat, i takt med andetaget.
  • Endast ta i 10% utav vad du gjorde när du fick ont – så kroppen får chans att hitta rätt.
  • Försök göra övningarna på ett sätt så du inte får mer ont.

Notera om du nu kan känna några positiva förändringar. Får du fortfarande ont? – hoppa antingen över övningen eller gå vidare till nästa klass.

Tänk på att förändringar kan visa sig på många olika sätt.

  • Sover bättre
  • Andas lättare/friare
  • Lugnare
  • Känner dig stabilare
  • Bättre hållning
  • Mer energi
  • Rör dig lättare/bättre

Lycka till!

Få full tillgång

Bli betalande medlem och få obegränsad tillgång till alla videor och funktioner!

Bli medlem

Redan medlem? Logga in

Häng med på årets första klass för axlar och bröstrygg. Kom igång och lossa på stelheter och starta det nya året på ett friare sätt!

Detta är första klassen av 5 i kursen mot stela ryggar och framåtroterade axlar och nacke. Gillade du klassen? Testa hela kursen här.

Instruktion:

Gör varje klass 7 gånger innan du går vidare till nästa klass.
Gradera och skriv en anteckning till alla klasser.
När du gjort alla 5 klasserna väljer ut de 2 klasser du gillade bäst och gör dem ytterligare 7 ggr var (varannan gång).

Fokusområde

,

Utrustning

Ett blockLiten vägg (80cm)Stol

Få full tillgång

Bli betalande medlem och få obegränsad tillgång till alla videor och funktioner!

Bli medlem

Redan medlem? Logga in

Klassen jobbar med att få loss stelheter i mellanpartiet och övre delen av ryggen som annars skapar spänning och kompensation i nacke och ländrygg.

Detta är klass 2 av 5 i kursen mot stela ryggar och framåtroterade axlar och nacke. Gillade du klassen? Testa hela kursen här.

Instruktion:

Gör varje klass 7 gånger innan du går vidare till nästa klass.
Gradera och skriv en anteckning till alla klasser.
När du gjort alla 5 klasserna väljer ut de 2 klasser du gillade bäst och gör dem ytterligare 7 ggr var (varannan gång).

Fokusområde

,

Utrustning

Ett blockMattaStol

Få full tillgång

Bli betalande medlem och få obegränsad tillgång till alla videor och funktioner!

Bli medlem

Redan medlem? Logga in

I denna klass jobbar med att stabilisera höfterna och skulderbladen för att sedan kunna lyfta överkroppen upp och skapa en balans mellan höfter och bröstrygg.

Detta är klass 2 av 5 i kursen mot stela ryggar och framåtroterade axlar och nacke. Gillade du klassen? Testa hela kursen här.

Instruktion:

Gör varje klass 7 gånger innan du går vidare till nästa klass.
Gradera och skriv en anteckning till alla klasser.
När du gjort alla 5 klasserna väljer ut de 2 klasser du gillade bäst och gör dem ytterligare 7 ggr var (varannan gång).

Fokusområde

,

Utrustning

Liten vägg (80cm)MattaSockarTvå block

Få full tillgång

Bli betalande medlem och få obegränsad tillgång till alla videor och funktioner!

Bli medlem

Redan medlem? Logga in

I denna klass fokuserar vi på att mjuka upp bröstryggen rejält! Klassen lämnar en lätt och öppen känsla u överkroppen!

Tips: Har du lite tid gör denna kortversion på 14 min: https://www.posturalyoga.se/klasser/20230126/

Detta är klass 4 av 5 i kursen mot stela ryggar och framåtroterade axlar och nacke. Gillade du klassen? Testa hela kursen här.

Instruktion:

Gör varje klass 7 gånger innan du går vidare till nästa klass.
Gradera och skriv en anteckning till alla klasser.
När du gjort alla 5 klasserna väljer ut de 2 klasser du gillade bäst och gör dem ytterligare 7 ggr var (varannan gång).

Fokusområde

,

Utrustning

MattaStolTvå block

Få full tillgång

Bli betalande medlem och få obegränsad tillgång till alla videor och funktioner!

Bli medlem

Redan medlem? Logga in

Q&A kl 18.30 + Klass för krum bröstrygg och framåtroterade axlar kl 19.00

den här klassen stärker vi kroppen i en korrekt possition.

Detta är sista klassen i kursen mot stela ryggar och framåtroterade axlar och nacke. Gillade du klassen? Testa hela kursen här.

Instruktion:

Gör varje klass 7 gånger innan du går vidare till nästa klass.
Gradera och skriv en anteckning till alla klasser.
När du gjort alla 5 klasserna väljer ut de 2 klasser du gillade bäst och gör dem ytterligare 7 ggr var (varannan gång).

Fokusområde

,

Utrustning

Ett blockMattaStor vägg